Obchodné podmienky
spoločnosti FÉNIX HYPOREAL s.r.o. a FÉNIX reality s.r.o. pri poskytovaní realitných služieb a uzatváraní zmluvy o poskytovaní služieb
1. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
- Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou FÉNIX reality s.r.o. so sídlom Partizánska 1522/1Košice - mestská časť Juh 040 01, zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 52684/V, FÉNIX HYPOREAL s.r.o., so sídlom Ladožská 1437/2, 040 12 Košice, IČO: 53 164 962, zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 49381/V (ďalej tiež ako „Poskytovateľ“) a zákazníkmi t. j. osobami využívajúcimi služby poskytované Poskytovateľom.
- Službami sa rozumejú služby poskytované Poskytovateľom, a to realitné služby, t. j. sprostredkovanie predaja alebo prenájmu nehnuteľností.
- Poskytovateľ je zároveň prevádzkovateľom internetovej stránky www.fenixreality.sk (ďalej tiež ako „internetová stránka“).
- Kontaktné údaje Poskytovateľa sú:
email: info@fenixreality.sk
telefónne číslo: +421 948 331 530, +421 911 782 904 - Zákazníkom je každá osoba (fyzická alebo právnická) využívajúca služby alebo niektorú zo služieb Poskytovateľa.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
- Zmluvou sa rozumie zmluva o poskytnutí realitných služieb.
- Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Košický kraj
Vrátna 3
O. BOX č. A-35
040 65 Košice
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
fax č. 055/622 46 95
Formulár na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi - V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie Zákazník môže adresovať aj priamo Poskytovateľovi, pričom odporúčame Zákazníkom, aby na zasielanie sťažností a podnetov Poskytovateľovi využili emailovú adresu: info@fenixreality.sk. Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pričom o jej vybavení informujeme spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Poskytovateľovi doručil.
2. Uzatvorenie a zmeny zmluvy
- Zmluva medzi Zákazníkom a Poskytovateľom sa uzatvára písomne a predstavuje prejav ich vzájomnej dohody.
- Pri uzatváraní Zmluvy je Zákazník povinný uvádzať pravdivé údaje.
- Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká uplynutím času alebo splnením záväzkov Poskytovateľa a Zákazníka. Zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán, prípadne odstúpením od nej.
- Akékoľvek zmeny zmluvy sú možné len na základe vzájomnej dohody obidvoch zmluvných strán, pričom zmeny zmluvy sa uskutočnia prostredníctvom písomne uzatvoreného a očíslovaného dodatku.
3. Cena za služby
- Cena za služby je súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, pričom táto cena bude zo strany Poskytovateľa oznámená Zákazníkovi ešte pred uzatvorením zmluvy. Táto cena je finálna a neobsahuje žiadne ďalšie poplatky – uvedená cena obsahuje taktiež daň z pridanej hodnoty, nakoľko Poskytovateľ je platcom DPH..
- Cenu za služby je možné uhradiť v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom / hotovostným vkladom na účet Poskytovateľa oznámený Zákazníkovi, na základe zmluvy alebo na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom (splatnosť faktúry je 14 kalendárnych dní). Spôsob úhrady ceny za služby je na Zákazníkovi.
- Základným platidlom je mena euro.
4. Odstúpenie Zákazníka – spotrebiteľa od zmluvy bez uvedenia dôvodu v prípade uzatvorenia zmluvy mimo prevádzkových priestorov Poskytovateľa
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia zmluvy, a to v prípade, ak k uzatvoreniu zmluvy medzi Poskytovateľom a Spotrebiteľom došlo mimo prevádzkových priestorov Poskytovateľa. V prípade uzatvorenia zmluvy v prevádzkových priestoroch Poskytovateľa sa ustanovenia tohto článku neuplatnia.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Poskytovateľovi alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Poskytovateľa, ktorá je: FÉNIX HYPOREAL s.r.o., Ladožská 1437/2, 040 12 Košice.
- Odstúpenie od zmluvy možno u Poskytovateľa uplatniť tiež osobne, v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mail). Uplatnenie odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na internetovej stránke Poskytovateľa a tiež k nahliadnutiu na adrese sídla Poskytovateľa. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol číslo rezervácie.
- Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
- Spotrebiteľ nemôže, s poukazom na § 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014 Z. z., odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutie služby.
5. Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, že Zákazník, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na žiadosť Zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Zákazníkom, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Poskytovateľom a Zákazníkom –spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
6. Záverečné ustanovenia
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na internetovej stránke Poskytovateľa. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Poskytovateľom a Zákazníkom, sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Poskytovateľa a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku, ktorý je sprístupnený na internetovej stránke Poskytovateľa.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa.